Logo Międzynarodowego Dnia Zespołu Downa

DOWNload: Ignoruj wadę, Akceptuj człowieka

Dziś, w dniu Światowego Dnia Zespołu Downa, rusza kampania internetowa Stowarzyszenia Bardziej Kochani przygotowana przez agencję reklamową Publicis.
„Temat dzieci z Zespołem Downa, choć funkcjonuje w naszej świadomości, nie jest tematem podejmowanym często – my chcieliśmy zwrócić na niego uwagę w prosty, pomysłowy i łatwy do przyjęcia sposób, bliski naszej codzienności. Nie budzimy współczucia, nie gramy na emocjach, lecz pokazujemy fakt, który zdarza się nam wypierać – pokazujemy, by tego nie robić. A Światowy Dzień Zespołu Downa jest ku temu świetną okazją” – powiedziała Ewa Waśniewska, Account Executive w agencji reklamowej Publicis.

Przygotowane reklamy mają formę komunikatów internetowych. Na ekranach osób odwiedzających portal Gazeta.pl pojawi się format typu top layer, natomiast w przypadku portalu O2 reklamy będą miały formę billboardu. 21 marca na wymienionych portalach zobaczymy szary prostokąt z paskiem postępu ładowania danych i podpisem „DOWNload”. W momencie, gdy pasek postępu osiągnie wartość 21, pojawi się informacja „Błąd genetyczny w 21 parze chromosomów sprawia, że dziecko rodzi się z zespołem Downa” oraz przyciski „Ignoruj” (z dopiskiem „wadę”) i „Akceptuj” (z dopiskiem „człowieka”).

 
Na podstawie: