FB Portal   Downoteka   FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Statystyki   Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Integracja, segregacja - różne strony medalu
Autor Wiadomość
Rafał 
gaduła

Wiek: 41
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-11, 09:16   

Dopiszę ci jeszcze że niektórzy rodzice pracują i tak 2 godziny zająć w szkole- na świetlicę takich dzieci nie biorą ( W naszej specjalnej szkole świetlica nie przysługuje w nauczaniu indywidualnym) potem godzina w poradni i może jeszcze jedna gdzieś indziej. Wiesz że taki rodzi musi iść na zasiłek bo z każdej pracy go wywalą. To wszystko jest piękne jak się ma wielki worek świętego mikołaja pełny kasy. Dla przeciętnej osoby to jest dobicie desek od trumny.
_________________
Wymiana poglądów poszerza nasze horyzonty|Jeden procent ma moc
 
 
arleta 
gaduła

Wiek: 44
Dołączyła: 30 Gru 2012
Posty: 329
Wysłany: 2017-09-14, 21:02   

Nie wiem jeszcze czy moje dziecko będzie się uczyło w szkole integracyjnej czy specjalnej ale jeśli nie będzie wskazań medycznych na pewno nie będzie to nauczanie indywidualne, ja znam bardzo wiele rodziców dzieci z Zespołem którzy pracują.
_________________
Arleta mama Kasandry 15.05.2000, Nikoletty 16.07.2005 i Gabrysia z ZD 20.04.2013
 
 
Rafał 
gaduła

Wiek: 41
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 240
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-14, 21:16   

Tu nie chodzi tylko o dzieci z zespołem , są jeszcze autyści, aspergerowcy, niewidomi, z problemami psychicznym, z wadami około porodowymi, porażeniem mózgowym i całą masą innych wad genetycznych i problemów różnej natury. Rozporządzenie nie dotyczy tylko zespolaków i ich rodziców i trzeba na to patrzeć szerzej.
_________________
Wymiana poglądów poszerza nasze horyzonty|Jeden procent ma moc
 
 
arleta 
gaduła

Wiek: 44
Dołączyła: 30 Gru 2012
Posty: 329
Wysłany: 2017-09-25, 21:12   

Rafał miałam na myśli dzieci i młodzież z różnymi niepełnosprawnościami np. w naszych szkołach młodzież z Aspergerem najczęściej lądowała na nauczaniu indywidualnym a chyba jasne jest że izolowanie tych osób pogłębia ich problem z kontaktami społecznymi, sama pracując w szkole uczyłam dziewczynę z porażeniem uczyła się z oddziałem i to bardzo dobrze wpływało na jej zdrowych kolegów czuli się za nią odpowiedzialni i pomagali. Może jestem idealistką ale uważam, ze edukacja włączająca jest najlepsza dla większości dzieci niepełnosprawnych przy czym oczywiście zgadzam się z Tobą że wiele zależy od interpretacji i realizacji przepisów.
_________________
Arleta mama Kasandry 15.05.2000, Nikoletty 16.07.2005 i Gabrysia z ZD 20.04.2013
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xand created by spleen modified v0.4 by warna fixing Program do sklepu